Сабақ тақырыбы: |
Қосудың ауыстырымдылық қасиеті |
Мектеп-лицей | ||||
Күні :23.01.17 |
|
Мұғалімнің есімі:
| ||||
СЫНЫП: 1-сынып |
Қатысқандар саны:
|
Қатыспағандар саны: | ||||
Оқу мақсаты: |
қосудың ауыстырымдылық қасиетін; 0 және 1-дің қасиетін қолданады; бір таңбалы сандарды ондықтан аттамай қосу кестесін біледі, құрады және қолданады. | |||||
Барлық оқушылар: Оқушылардың басым бөлігі: Кейбір оқушылар: | ||||||
Ресурстар: |
барлық оқушыға арналған фишка салынған “сиқырлы дорба”; сандық сәуле салынған парақша; сандық өрнектер жазуға арналған жол; сандар мен тірек сөздер жазылған парақша; “Ауызша есептеу” презентациясы. | |||||
Тірек сөздер |
Қосудың ауыстырымдылық қасиеті | |||||
Сабақтың мақсаты: |
Оқушылар мысалдарды тиімді әдіспен есептей алады, қосудың ауыстырымдылық қасиетімен танысады, тиімді әдіспен есептеуде ауыстырымдылық қасиетін қолдануға дағдыланды. | |||||
Сабаққа байланысты деректі материалдар |
Сабаққа қатысты ескертпелер | |||||
Қосудың ауыстырымдылық қасиеті: қосылғыш-тардың орнын ауыстырса, қосынды өзгермейді. Қосудың ауыстырымдылық қасиеті оқушыларға тиімді әдіспен есептеуді меңгертеді. Алдыңғы са-бақтарда аталған заңдылықты таныстыру бойын-ша дайындық жұмысы жүргізілді. “Бізді қоршаған әлем” тақырыбына сәйкес қосудың ауыстырымды-лық қасиетін түсіну үшін сабақ барысында заттар-ды қолданып, тәжірибелік жұмыс ұйымдастыру керек. Сабақты ауызша есептеу жүргізуден бастаңыз. Оны интерактивті тақта арқылы көрсетіңіз. Ол үшін презентацияны қолданыңыз. Қосу мен азай-туды, сандық сәуле мен қосу кестесін қолдану ар-қылы мысалдарды шығаруды меңгергендері үшін оқушыларды мақтаңыз. Кіріспе тапсырма.Топпен жұмыс ұйымдас-тырамын. Топтағы әр оқушыға “” бірнеше мкашиналарды санауды және мысал құрас-тыруды тапсырдым. Бірнеше жұптың жауабын тыңдадық. Түстерімен ауысып, дәл сондай жұмысты орындауды тапсырдым. Оқушылардан не байқағанын сұрадым. Жауаптарын тыңдадым. Қай кезде есептеу тиімді болды : “Үлкен санға кішіні қосқанда ма, әлде кіші санға үлкенді қосқанда ма?” Қосу амалын орындауда сандардың орындарын тиімді ауыстыру бойынша нақты мысалдар келтірдім. Мысалы: 1 + 9 және 9 + 1; 3 + 7 және 7 + 3. Оқушыларға қосудың ауыстырымдылық қасиетін дұрыс қолдана білу тез және жеңіл есептеуге кө-мектесетінін айттым. Сонымен қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолдану тиімді болатынына көздерін жеткіздім. |
Суреттерге қарап, қорытынды жаса. Тә-жірибелік жұмысты орындау алған білімдерді бекітуге бағытталған. Оқулықта “қосылғыштардың орны ауысқанымен, қосындының мәні өзгермейді” деген заңдылық үш түрде: заттардың суреті, оларға сәйкес сандық өрнектер және сандық сәуледегі үлгісі ар-қылы көрсетілген. Бұл ақпараттың осындай тәсілмен берілу мақсаты әртүрлі деңгейде оқушыларға жаңа тақырыпты қабылдауға көмектесу болып табылады. Шығарып көр. Тапсырма қосудың толық емес кестесін қолданып, мысалдарды шығаруға бағыт-тайды. Екінші жартысы — қосылғыштардың орнын ауыстырғаннан алынған мысалдар болады. Осы кестеге сүйене отырып, оқушылар қажетті қосын-дының мәнін тауып жаза алады және тиімді әдіспен есептеу дағдысын бекітеді. Жауабы: а) 9; ә) 10; б) 10; в) 9; г) 8; ғ) 10; д) 9; е) 8; ж) 8. Есте сақта! Бұл айдарда берілген тұжырымдамада қосу амалындағы компоненттердің қасиеті көрсетілген. Оны есептеуді жеңілдету және мы-салдарды тиімді тәсілмен орындау үшін алдағы уақытта үнемі қолданып отыру керек.
| |||||
Тілдік құзыреттілікті қалыптастыру |
Қосымша тапсырмалар
| |||||
Сабақ барысында оқушыларға өз сөздерінде жаңа терминдерді орынды қолдануға және дұрыс айта білуге қолдау көрсетіп отырдым. Тапсырманы жұппен және топпен орындау кезінде оқушылардың коммуникативті дағдысы дамиды (бірін-бірі тыңдай білуі, өз көзқарасын дәлелді түрде жеткізуі, сұрақтарға негіздеп жауап беруі). |
«Эстафета» ойыны. 1-ден 20-ға дейін тура және кері санау. 3 «Үндемес» ойыны. 3 «Балық аулау» ойыны. Жасырын тұрған мәндерді табу. 5. « Өрнек-сөзжұмбақ» шешу арқылы «Қосу» сөзін шығару.Қосу сөзі арқылы тақырыпты таныстыру. 8, 4, 10, 6, 10 9-8 7-5 5-2 8-4 1-қ 2-о 3-с 4-у ІІ. Мағынаны ашу ( тақырыпты ашу) 2.Жаңа сабақты меңгерту. -Қосу амалының қандай атауларын білесіңдер? Қосылғыш Қосылғыш Қосындының мәні 1)Жаңа сабақты практикалық жұмыстан бастау. Белсенді тақтадан 3 қызыл және 2 жасыл машинаны шығарып қою. Оқушыларға сұрақ қойылады. -Барлығы неше машина?Математикалық өрнек құраңдар. 3+2=5 -Бірінші қосылғышты,екінші қосылғышты, қосындының мәнін атаңдар. 2)Содан кейін машиналардың орнын ауыстырып қою. -Барлығы неше машина? Математикалық өрнек құраңдар. 2+3=5 -Бірінші қосылғышты,екінші қосылғышты, қосындының мәнін атаңдар. -Қосындының мәндерін салыстырыңдар? - Не өзгерді? (қосылғыштардың орны ауысты) -Не өзгермей қалды? (қосындының мәні өзгермей қалды) Ережемен таныстыру. Қосылғыштардың орнын ауыстырғаннан қосындының мәні өзгермейді. Ұлы ақын А.Құнанбаев «Сенде бір кірпіш дүниеге, Кетігін тап та бар қалан» деп айтқандай, біз бүгін үлкен үй саламыз. Бізге үй салуға түрлі маман иелері (құрылысшы, сылақшы, шатыр салушы, әрлеуші, сәулетші, бағбаншы) көмектеседі. Бірақ біздер де оларға көмегімізді тигізу керекпіз. Біздерге олар тапсырмалар дайындап қойған, сол тапсырмаларды біз орындауымыз керек. -Бірінші қосылғышты-3, екінші қосылғышты -2, қосындының мәні - 5. Бірінші қосылғышты-2 , екінші қосылғышты -3, қосындының мәні - 5. ІІІ.Негізгі бөлім Мағынаны тану Оқушыларға сабақтың мақсатын хабарлау Бағалау өлшемдері Дәптермен жұмыс. Көркем жазу жұмысы. Қолға қалам алайық. Дәптерімізді ашайық. Дәптерімізді ашқан соң, Әдемі етіп жазайық. Оқулықпен жұмыс Әрлеушінің тапсырмасы:№2. Есепте. 3+2 4+1 3+1 2+3 1+4 1+3 Тақтамен жұмыс Сәулетшінің тапсырмасы: №3. Есептемей салыстыр. 1+4 4+1 3+2 2+3 2+1 1+2 Құрылысшының тапсырмасы: Сергіту сәті 1 дегенде тұрайық, 2, 3, 4 – алақанды соғайық, Оң жаққа бұрылып, Сол жаққа бұрылып, Бір отырып, бір тұрып, Біз жүгіріп алайық. 5 дегенде асықпай, Орнымызды табайық Оқушылар қимылмен көрсетеді Карточкамен жұмыс Шатыр салушының тапсырмасы: 3+4 2+1 5+2 4+3 1+2 2+5 Сылақшының тапсырмасы: Бағбаншының тапсырмасы: 5=5 6+4 8<9 | |||||
Бағалау |
Оқушылар сабақтың соңында: қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолдана отырып, мысалдар шығаруды; қосудың ауыстырымдылық қасиетіне сүйене отырып, есептеудің тиімді тәсілін таңдауды меңгереді. Оқушылардың тақырыпты меңгерy деңгейін тексеру үшін мынадай сұрақтар қойыңыз: — Егер қосу амалын орындау барысында сан-дардың орнын ауыстырса, қосудың нәтижесі қалай өзгереді? — Қай қосудың нәтижесі артық: 5 + 3 немесе 3 + 5? — Қай мысалды шығару оңай: 2 + 8 немесе 8 + 2? Неге? Оқушылармен жұмыс дәптеріндегі “Жетістік баспалдағымен” өзін-өзі бағалауға байланысты жұ-мыс өткізіңіз. | |||||
Сабағымды талдау
Сабағымды математика пәнінен, 1 «Ә» сыныпта
«Қосудың ауыстырымдылық қасиеті.» тақырыптарына өткіздім.
Сабақтың мақсаттары: Оқушылар мысалдарды тиімді әдіспен есептей алады,
қосудың ауыстырымдылық қасиетімен танысады, тиімді әдіспен есептеуде
ауыстырымдылық қасиетін қолдануға дағдыланды.
Сабағымды ұйымдастыру,психологиялық көңіл-күй, ауызша санау, негізгі, сергіту сәті ,
қорытындылау, бекіту бөлімдерінен тұрады.
1 «ә» сыныптарда1
2 оқушы бар. Үлгерімі төмен оқушылар жоқ. Озат оқушылардың саны -.
Сабақты жоспарлағанда оқушыларға сабақта сәттілік жағдай тұғызып ұйымдастырдым.
Ұйымдастыру кезеңінде оқушылар сәлемдесті.
Психологиялық көңіл күйде смайлик көңіл күйлерін сұрап,
сәттілік тіледі. Әр бір дұрыс жауапқа дөңгелектер алады.
Негізгі бөлімінде Есептеп, өрнек құрастырып , ,салыстырды. Өрнектердің мәндерін тапты.Ережесін
айтып талдау жасады.
Сергіту сәті, менің ойымша өте көңілді болды. Интерактивті тақтада ұл мен қыздың билегенін
балалар қайталады. «Көңілді күн» әні
Тақтаға орындағанда балалар белсенді қатысты. . Әрбір дұрыс есебіне дөңгелектер алып отырды.
Есептерді есептегенде балалар өз бетінше жасады. Өрнектерді шешті
Бекіту бөлімінде балалар сұрақтарға толық жауап берді.
Кезеңдерді рет ретімен ұйымдастырып және сол арқылы өткіздім. Қойылған мақсатыма жеттім деп ойламын, оқушылар сабаққа белсенді қатысып, сабақта әр бір топты мақақтап отырды. Сабақта жақсы көңіл-күй орнатылды.
Сабақ өзім ойлағандай нәтиже берді.